Negombo Bandaranaike Uluslararası Havaalanı’na akşam üzeri indikten sonra dinlenmek için otelimize geçtik. Akşam yemeğinde yediğimiz muhteşem balığın Hint Okyanusu’ndan geleneksel ekipman ve yöntemlerle yakalanıp soframıza nasıl geldiğini öğrendik.

Ertesi gün sabah erkenden yola koyulmak istedik fakat yol yorgunluğu, kahvaltı keyfi derken 07.30 gibi ancak ayrılabildik otelden. İstikamet ‘Negombo Fishing Harbor and Market’.
Negombo, Sri Lanka’nın Başkenti Colombo’dan 35 km kuzeyde bir sahil kasabası. Negombo sahilinde Sri Lanka’nın en eski geleneksel yöntemleri ile balıkçılık yapılıyor. Bizler de bu balıkçı adamları, avlandıkları geleneksel katamaranları ve o muhteşem okyanus balıklarını görmek için Balık pazarına gittik.

Saat sekiz gibi pazara ve sahile geldiğimizde; balıkçılar katamaranlar ile sahile gelmiş, ağları ile yakaladıkları irili ufaklı balıkları temizleyip, hemen oracıkta kurutmak için bir örtünün üstüne seriyorlardı. Sıcağın artmasından dolayı muhteşem mi desem, ne desem buram buram her yer balık kokuyordu.

Negombo sahillerinde yapılan balıkçılıktan, suyun kirli olmasından ve suyun dibindeki tehlikeli akıntılardan dolayı, denize girmeniz pek mümkün değil. Genel itibariyle Turistler gezilerinin başlangıcını buradan yapıyorlar ve bizim gibi balıkçıları ve balıkları görmeye geliyorlar.

Fotoğraflarda gördüğünüz gibi her ağın başında dört beş kişi elleriyle balıkları tek tek ayıklıyorlar, hatta bir kaçını yakaladım çok acıkmış olsa gerek çiğ balıkları lüp lüp ağızlarına attılar. Gece şanslı bir av geçirenler ise hemen pazarın içinde tezgahlarda devasa köpek balıklarını, kılıç balıklarını satışa sunuyorlar.
Bir teyzemizin yengeçleri elleriyle havaya kaldırıp bize poz verirken dikkatimizi çeken bir şey olmuştu; bazı yengeçlerin altında süngere benzer bir çıkıntı vardı bunlar neden diğerlerinden farklı diye sorduğumuzda onlar ‘bebekleri’ dediğinde şok oldum ve epey bir inceledim.Bizim için farklı bir deneyim olmuştu, balık sevenlerin burayı muhakkak görmesi gerektiğini sabah çok daha erken gelip burayı daha detaylı incelemeleri tavsiye ediyorum.

Diğer Abonelerin Arasına Sende Katılabilirsin

Posta hesabına bir gün bir mail düşer. Okursun, bakarsın ve çok beğenirsin. İşte o mail sırt çantanı alıp bir yerlere gitmen ve seni harekete geçirmek için yeterli olabilir. Türkiye ve Yurt dışı gezi yazılarımızın mail adresinize gelmesini ister misiniz? Sadece e-posta adresinizi yazarak hemen abone olun! Gezgin İz sizi harekete geçirecek makaleleri mail adresinize göndersin ama reklam vs göndermesin.. :)