Karaman’ın Grand Canyon’un da Sabah Kahvaltısı

26.04.2015 tarihinde saat 09.30 gibi Eray, Emine, Emrah, Zeynep, Aykut, Elif, ben ve sevgili eşim Özlem ile birlikte bir önce ki hafta bisiklet turu için gittiğimiz Güldere Köyü’ne şimdi de eşlerimizle odun ateşinde sabah kahvaltısı yapmak ve küçük  bir yürüyüş turu yapmak için yola koyulduk.

Güldere Köyü’nün sonunda araçlarımızı park ettikten sonra yaklaşık 15 dakikalık yürüme mesafesindeki kaya mağaraları yerleşkesi bölgesine doğru yürümeye koyulduk, yol üzerinde sürekli eşek veya katırlarla bahçelerine giden ninelerimiz,dedelerimiz bizleri selamlıyor hoş geldiniz diyordu, bu bölgenin doğası kadar insanı da harikaydı. Genelde Karaman ve yöre tarafından ‘Saklı Cennet Gödet’ olarak bilinse de ben Karaman’ın Grand Canyon’u demeyi tercih ediyorum, aslında ingilizce kelimeleri kullanmayı ne kadar sevmesem de bölgede turizmi hareketlendirmek,insanlarda merak uyandırmak için bazı şeylerden feragat etmek gerektiğini düşünüyorum.

Mağaralar bölgesine geldiğimizde sabah yürüyüşümüzü yapmış,kurt gibi de acıkmıştık.;Yörüklüğü tüm damarlarında yaşayan arkadaşımız Emine hemen ateşin başına oturdu çay için suyu  ısıttı çayı demledi ardından doğal Karadağ’da yetişen domatesleri kavrulmuş biberlere döktü ,Karalgazi ve Ali Şahin çiftliğinin doğal yumurtalarıyla sucuklu yumurtamızı da yaptıktan sonra sofranın başına öyle bir oturuşumuz vardı ki ,dünyanın en iyi otellerinde veya en iyi manzaralı mekanlarında bize kuş sütü eksik olmayan kahvaltıları servis etseler önüme, kanyonun içinde kavak ağaçlarının altında derenin kenarında,çayırın üstünde ,kuş sesleri etrafında ve en güzeli de dostlarla yapılan kahvaltının yerinin hiç bir şeyin tutmayacağını da belirtiyim , Zeynep ,Elif  ve eşim de bize evden getirdikleri diğer kahvaltılıklarla soframızı şenlendirdiler ha birde işin erkekler kısmı var Emrah elinde olta balık tutmaya çalışıyor bir oraya bir buraya gidiyor, Eray, Aykut ve ben de sinek sayıyoruz.

Harika kahvaltıda emeği geçen arkadaşlara tekrar teşekkür ettikten sonra küçük bir yürüyüş yapmaya karar verdik,mağaralara doğru tırmanmaya başladık ,oldukça dik konuma sahip yamaçtan mağaraların altından harika manzarayı seyre koyulduk,civarı izleyip huzur bulduk,vakit su gibi gelip geçtik son kez köyün üzerinden vadiye yukarıdan görmek için araçlarla toparlanıp köyün üstünden vadinin tepesine çıkıp güneşi vadinin sonunda batırdık.

image2 image3 image4 image5 image6 image7 image8 image9

image12 image11

image35
image13 image14 image15 image16 image17 image18 image19 image20 image22 image23 image24 image25 image26 image27 image28 image29 image30 image31 image32 image33 image34
image37

Diğer Abonelerin Arasına Sende Katılabilirsin

Posta hesabına bir gün bir mail düşer. Okursun, bakarsın ve çok beğenirsin. İşte o mail sırt çantanı alıp bir yerlere gitmen ve seni harekete geçirmek için yeterli olabilir. Türkiye ve Yurt dışı gezi yazılarımızın mail adresinize gelmesini ister misiniz? Sadece e-posta adresinizi yazarak hemen abone olun! Gezgin İz sizi harekete geçirecek makaleleri mail adresinize göndersin ama reklam vs göndermesin.. :)